wtorek, 18/6/2019 | 10:06 CEST
You are here:  / Otwarcie węzła Salomea / węzeł wolica

węzeł wolica

węzeł wolica
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

ŻukŻuk powstał w latach pięćdziesiątych ubiegłego wieku, z uwagi na zapotrzebowanie Polaków na auto stricte dostawcze. Pierwszą wersję tego pojazdu stworzono w Jorku 1958. Informacją której wiele osób po prostu nie zna, jest niesamowity czas opracowania kompletnego auta. Inżynierowie opracowali Żuka w zaledwie siedem miesięcy. Gwoli ścisłości, oczywiście należy dodać, że auto było zbudowane na podzespołach Syreny, napędzane silnikiem, który znany był z Warszawy.
Seryjna produkcja auta rozpoczęła się w roku 1959. Nikt z pewnością się nie spodziewał, że auto bez większych zmian produkowane będzie do roku 1998. Początkowe nadwozie, czyli pick-up po latach było jedną z wielu wersji nadwoziowych Żuka. Powstawały Żuki zabudowane, Żuki z plandeką, czy Żuki osobowe. Oprócz tych oczywistych wersji nadwoziowych, produkowano szereg Żuków nieco mniej popularnych. Przykładem może być tutaj Żuk w wersji ciągnik siodłowy, przystosowany do ciągnięcia niewielkiej przyczepy i przypominający ciężarówkę.
Z biegiem czasu nie zmieniano zbyt wiele w wyglądzie pojazdu, jednak pod maskę trafił nowy silnik. W końcowych latach produkcji oprócz benzynowego silnika znanego już wcześniej, pod maską Żuka występował również silnik diesel.
Żuk to auto, które jeszcze kilkanaście lat temu, królowało na polskich ulicach, jako jedno z popularniejszych aut dostawczych. Dziś zastąpione przez szereg nowszych konstrukcji, jest tylko historią. Samochodem, który śmiało może aspirować do aut zabytkowych. Warto jednak pamiętać, że takie auto istniało ? to prawdziwa ikona naszej motoryzacji.

Najnowsze wpisy o samochodach i motoryzacji: