środa, 22/5/2019 | 4:00 CEST
You are here:  / Otwarcie węzła Salomea / s8 wolica salomea

s8 wolica salomea

s8 wolica salomea
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Wartburg 353Wartburg 353 to obok samochodu Syrena, chyba jeden z najbardziej znanych i poruszających się po polskich drogach aut z silnikiem dwusuwowym. Pojazd produkowany w byłym NRD, uznawany był za wyjątkowo dobry. Zwracał na siebie uwagę nie tylko komfortem jazdy, ale przewidywalnością prowadzenia i co najważniejsze niższą awaryjnością niż samochód Syrena, który wielkością był do niego podobny. Niektórzy decydowali się na wymianę niektórych części w swoich Syrenkach, na części z Wartburga, inni wymieniali po prostu całe pojazdy.
Wartburg 353 produkowany był o roku 1968 do roku 1988. Co istotne, po zakończeniu produkcji tego auta, produkowano zmodernizowaną jego wersję ? Wartburga z silnikiem czterosuwowym.
Wartburg 353 produkowany był w trzech wersjach nadwoziowych. Wytwarzano pojazdy z nadwoziem sedan i czterema drzwiami, pięciodrzwiowe kombi i pojazd z nadwoziem pick up. Najpopularniejszy był pojazd w wersji sedan. Wartburgi napędzane były silnikami dwusuwowymi o pojemności 993 cm3. Minusem tych silników było dość duże zapotrzebowanie na paliwo ? w trudnych warunkach drogowych, Wartburg potrafił palić nawet 12 litów paliwa na 100 km. Plusem była zaś wygoda prowadzenia samochodu i sam komfort jazdy. Ci, którzy mieli do czynienia z Wartburgami, potwierdzają, że taki komfort jazdy, jaki zapewniał Wartburg nie był odczuwalny w żadnym innym aucie z tamtych lat.
Dziś Wartburg 353 to już historia, bez wątpienia jednak był to jeden z popularniejszych i bardzo interesujących samochodów byłego bloku wschodniego.

Najnowsze wpisy o samochodach i motoryzacji: