środa, 22/5/2019 | 4:06 CEST
You are here:  / S8 salomea Wolica / strabag s8

strabag s8

strabag s8
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Wartburg 1000Wartburg 1000 to bez wątpienia jeden z ładniejszych samochodów zaprojektowanych w latach pięćdziesiątych ubiegłego wieku. Dziś oczywiście widać w nadwoziu pojazdu linie tamtych lat, ale i w dzisiejszych czasach zwraca na siebie uwagę i może się podobać. Wtedy był ładnym autem, które można było bez problemu kupić, dziś jest ładnym klasykiem – pojazdem stricte zabytkowym.
Wartburg 1000 został zaprezentowany w roku 1956 i produkowany do roku 1968, rok później zaś został zastąpiony przez bardziej znany dziś model Wartburg 353.
Wartburg 1000 napędzany był dwusuwowym silnikiem o pojemności 0,9 litra. Silnik nie był specjalnie mocny, tylko 37 KM przy dość ciężkim samochodzie, nie gwarantowało bardzo wysokich osiągów, maksymalna prędkość samochodu wynosiła 115 km/h, przyspieszenie od zera do 100 km/h zajmowało Wartburgowi aż pół minuty. Kolejna wersja Wartburga 1000, model 312 posiadała nieco mocniejszy silnik i gwarantowała prędkość maksymalną większą o 15 km/h.
Pojazd produkowany był w wielu wersjach nadwoziowych ? sedan, kombi w wersji z trzema lub pięcioma drzwiami i pick up. Szczególnie ciekawą wersją był kabriolet. Nie mniej ładną wersją był Wartburg coupe i Wartburg sport.
Pojazd spotkał się z bardzo pozytywnym odbiorem klientów, był chętnie kupowany i nawet wiele lat po zakończeniu produkcji widać było go na drogach. Jako jeden niewielu pojazdów z bloku wschodniego, eksportowany był do Europy Zachodniej, a także do Ameryki.

Najnowsze wpisy o samochodach i motoryzacji: