czwartek, 18/7/2019 | 11:50 CEST
You are here:  / S8 salomea Wolica / Oltcit Club 11RL

Oltcit Club 11RL

Oltcit Club 11RL
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Oltcit Club 11RLOltcit Club 11RL to licencyjna wersja samochodu Citroen Visa, produkowana przez wiele lat w Rumunii. Pojazd dedykowany był do sprzedaży w Europie Wschodniej i nie trafiał na inne rynki sprzedaży. Ten nietypowy pojazd produkowano od roku 1982, w fabryce o tej samej nazwie. Niewątpliwe było to auto, na które rynek czekał. 3 drzwiowy hatchback i auto w wersji pick up, znajdowało wielu nabywców, choć zdania na temat samochodu były podzielone. Ceniono go za wygodę i niskie zużycie paliwa, jednak piętnowano podstawową wadę ? awaryjność.
Pojazd napędzany był jednym z dwóch silników benzynowych, 1.1 Lub 1.2 litra. Do przeniesienia napędu na przednie koła służyła czterobiegowa lub pięciobiegowa skrzynia biegów w wersji manualnej.
Samochód z początkowych lat produkcji był mniej awaryjny niż pojazd ze środkowych lat produkcji. Ta ciekawska miała swoje uzasadnienie. W pierwszej wersji do montowania pojazdu wykorzystywano części Renault, w późniejszych latach, stosowano części rumuńskie.
Końcówka produkcji samochodu Oltcit była dość nietypowa. Na początku wycofało się Renault, samochód był oferowany pod zmienioną nazwa Olten Club, później zaś jako Daewoo Rodale.
Pojazd odpowiadał ówczesnych standardom wyposażenia, wyróżniał się nietypowym wyglądem, w szczególności wyglądem wnętrza. Pomimo dość wysokiej awaryjności, ceniono go. W czasach produkcji Oltcit Club, sprzedano go w wielu tysiącach egzemplarzy, a wiele aut z tych lat produkcji jeździ do dziś.

Najnowsze wpisy o samochodach i motoryzacji: