piątek, 19/7/2019 | 1:12 CEST
You are here:  / Otwarcie węzła Salomea / budowa s8 opacz paszków

budowa s8 opacz paszków

budowa s8 opacz paszków
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

http://www.autogaleria.hu -Fiat 850, czyli poprzednik nieco bardziej popularnego Fiata 127, na polskich drogach praktycznie nie występował, ale w Europie był jednym z bardziej znanych pojazdów popularnych. Powstał jako większa wersja małego i lubianego Fiata 600, występował w wersji osobowej oraz osobowo – towarowej.
Auto, z wyglądu miało przypominać samochód nieco usportowiony, nie było to jednak podstawowym założeniem producenta. Podstawowe założenie było inne ? osiągnąć nieco więcej miejsca z tyłu, niż miał Fiat 600. Ten zabieg się udał. Fiat 850 podsiał nieco więcej miejsca z tyłu, co czyniło go samochodem, w którym może nie wygodnie, ale poprawnie mogły podróżować cztery osoby.
Samochód wyposażany był w jeden z trzech bardzo małych silników, z których największy miał 903 cm3 pojemności. Poza niskim zużyciem paliwa, zaletą silnika, była niska awaryjność. Sukcesem było także dość niskie zużycie paliwa ? do 6,4 litra na 100 kilometrów. Silniczek małej pojemności pozwalał jednak rozpędzić samochód do dość dużej prędkości 120 km/h, Co czyniło z tego niewielkiego pojazdu samochód zarówno do miasta jak na dłuższe wypady.
Ten mało znany w Polsce samochód, we Włoszech i innych krajach był prawdziwym hitem. Niech dowodem na to będzie ilość wyprodukowanych aut ? przez cały czas produkcji powstało ich ponad 2 miliony, warto jednak dodać, że zakończenie produkcji tego ciekawego pojazdu nie spowodowało, że całkowicie zniknął z rynku. Pod zmienioną nazwą Seat 850 i z kilkoma przeróbkami, firma Seat produkowała go jeszcze przez kilka kolejnych lat.

Najnowsze wpisy o samochodach i motoryzacji: