czwartek, 18/7/2019 | 11:56 CEST
You are here:  / Salomea Wolica s8 / opacz wolica

opacz wolica

opacz wolica
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Fiat 132Fiat 132 w założeniu miał zastąpić wysłużonego Fiata 125, jednak – jak każdy wie – Fiat 125 produkowany był w Polsce jeszcze wiele lat po prezentacji modelu 132. 132 to pojazd, zaprezentowany w roku 1972. Był całkowicie nowym samochodem, jednak zbudowano go z wykorzystaniem wielu części znanego i cenionego Fiata 125. Wykorzystano między innymi przednie zawieszenie tego pojazdu oraz przekładnie kierowniczą i płytę podłogową. W przypadku płyty podłogowej, dokonano jednak w jej konstrukcji wielu istotnych zmian.

Samochód kwalifikowany był jako pojazd segmentu D i wyróżniał się wyglądem niewielkiej limuzyny. Oferowany wyłącznie jako czterodrzwiowy sedan, sprzedawany był z jednym z wielu silników benzynowych lub silników typu diesel. Do przeniesienia napędu na tylne koła, służyła skrzynia automatyczna lub manualna o czterech lub pięciu biegach. Pojazd w roku 1981 został przebudowany. Zakres zmian był na tyle duży, iż zdecydowano się również zmienić nazwę ? od tej chwil oferowany był jako Fiat Agenta.
Samochody Fiat 132 montowane były również w Polsce. Te auta sprzedawane były oznaczeniem 132 p. W Polsce spełniały role limuzyn. Takimi samochodami poruszali się między innymi członkowie rządu, ale i pracownicy wyższego szczebla SB.
W roku 1985 zdecydowano o zakończeniu produkcji tego ciekawego modelu, zastępując go Fiatem Croma. Autem, które nie było zbyt popularne, choć niewątpliwe bardzo interesujące.
Dziś niełatwo o dobrze zachowane egzemplarze Fiata 132. Praktycznie niespotykany na drogach, jest pełnoprawnym autem zabytkowym.

Najnowsze wpisy o samochodach i motoryzacji: